Czy Twoja strategia tworzenia backupu w usłudze Office 365 jest dopasowana do ery chmury?
Data publikacji: 14.05.2021
Pandemia zmusiła wiele organizacji do priorytetowego traktowania inicjatyw związanych z transformacją cyfrową oraz przyspieszenia migracji do chmury, doprowadzając do rozwoju trendów, które zyskiwały na znaczeniu już przed COVID-19.
Rozwój oraz wzrost popularności Microsoft Office 365 doskonale to obrazuje, ponieważ firmy dążą do cyfryzacji cyklu produkcyjnego i poprawy wydajności pracowników. W kwartale finansowym zakończonym 31 grudnia 2020 r. firma Microsoft odnotowała wzrost o 21% w zakresie usług Office 365 do użytku komercyjnego w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim.
Oczywiście wraz ze wzrostem wykorzystania chmury następuje ogromny wzrost ilości danych przechowywanych w chmurze. Niemniej jednak, strategie ochrony danych i tworzenia kopii zapasowych w usłudze Office 365 nie zmieniły się wraz z upływem czasu i nadal zbyt często polegają na rozwiązaniach lokalnych, typu on-premise.
Takie przestarzałe myślenie o IT generuje niepotrzebne koszty i komplikuje tworzenie kopii zapasowych w usłudze Office 365. Wielu lokalnych dostawców kopii zapasowych, którzy obsługują Office 365, nie zapewnia własnej usługi tworzenia backupów z chmury do chmury i wymaga od klienta rejestracji oraz korzystania z chmury publicznej, takiej jak Microsoft Azure lub Amazon AWS. To z kolei nadal wymaga od klienta zbudowania i opłacenia własnej infrastruktury kopii zapasowych, zainstalowania oprogramowania do tworzenia backupu, wsparcia i przetestowania wszystkiego, a także zarządzania planowaniem oraz kosztami pojemności pamięci masowej.
To tworzy ogromne koszty i z finansowego punktu widzenia nie ma większego sensu, tym bardziej w czasach, w których usługi chmurowe nabierają coraz większego znaczenia. Ponadto, przy takim podejściu nie uzyskuje się pełnej użyteczności i funkcjonalności chmury.
Niektóre organizacje narażają się na ogromne ryzyko, polegając całkowicie na ograniczonych możliwościach ochrony danych w ramach usługi Office 365 (ograniczenia związane z retencją i przechowywaniem archiwalnych danych). Istnieje wiele powodów, dla których nie powinno się tego robić.
Na przykład, aby przywrócić dane OneDrive, firma Microsoft nie gwarantuje możliwości odzyskania wszystkich struktur folderów, a jeśli przechowywanie wersji jest wyłączone lub kosz został opróżniony, dane mogą okazać się niemożliwe do odzyskania. Z kolei, gdy osoba opuszcza firmę i jej konto Office 365 jest dezaktywowane, firma Microsoft automatycznie usuwa wszystkie jej dane po 30 dniach.
Nawet sam Microsoft zaleca, aby w przypadku korzystania z usługi Office 365, użytkownicy korzystali z narzędzi firm trzecich do zabezpieczania danych.
Jak Barracuda może pomóc?
Dzięki usłudze backupu z chmury do chmury opartej na SaaS, Barracuda z powodzeniem pomaga firmom w tworzeniu kopii zapasowych i zabezpieczaniu ich danych Office 365 już od 2014 roku, tworząc backup w chmurze Barracuda w rozproszonych geograficznie centrach danych w sześciu krajach.
Teraz dzięki najnowszej wersji Barracuda Cloud-to-Cloud Backup możemy korzystać z platformy Microsoft Azure, aby jeszcze bardziej usprawnić tworzenie kopii zapasowych Office 365 w przestrzeni chmurowej. Korzystając z platformy Microsoft Azure, rozwiązanie Barracuda Cloud-to-Cloud Backup zyskuje teraz skalowalność i zasięg geograficzny umożliwiający dostęp do chmury Microsoft Azure i korzystanie z niej na całym świecie, obejmując ponad 160 w pełni zarządzanych centrów danych z 60 regionami, które są dostępne w 140 krajach.
Większy wybór centrów danych i lokalizacji z Microsoft Azure jest szczególnie ważny ze względu na rosnące wymagania klientów w zakresie miejsca przechowywania informacji. Oznacza to, że ich dane mogą być archiwizowane i przechowywane w określonym kraju w celu spełnienia lokalnych przepisów dotyczących danych.
Platforma Microsoft Azure zapewnia również znacznie wyższą trwałość przechowywania danych – możliwość ochrony integralności przechowywanych danych przed utratą lub uszkodzeniem. Lokalny magazyn redundantny (ang. Locally redundant storage, LRS) kopiuje dane synchronicznie trzy razy w ramach jednej fizycznej lokalizacji w regionie podstawowym i zapewnia trwałość przechowywanych danych na poziomie jedenastu dziewiątek (99,999999999%) w skali roku. Strefowy magazyn redundantny (ang. Zone-redundant storage, ZRS) kopiuje dane synchronicznie w trzech strefach dostępności platformy Azure w regionie podstawowym – każda z niezależnym zasilaniem, chłodzeniem i siecią – oraz oferuje trwałość danych na poziomie dwunastu dziewiątek (99,9999999999%) w skali roku.
Przejście na Microsoft Azure wiąże się również ze znacznym wzrostem wydajności. Centra danych Microsoft Azure i Office 365, które znajdują się w różnych lokalizacjach, są połączone superszybkimi łączami sieciowymi, które zapewniają wysoką prędkość i małe opóźnienia w sieci, co umożliwia szybsze tworzenie kopii zapasowych i odzyskiwanie. To dodatek do globalnej sieci kabli podmorskich firmy Microsoft, które zapewniają niesamowitą przepustowość i zasięg platformy Azure na całym świecie.
Specjaliści z firmy Barracuda współpracowali z inżynierami Microsoft Azure, aby zaprojektować i zoptymalizować architekturę, wydajność oraz skalowalność usługi tworzenia kopii zapasowych w chmurze Office 365. Co istotne, inżynierowie firmy Microsoft pomagali w opracowaniu niektórych źródeł danych, aby w efekcie powstało narzędzie Barracuda Cloud-to-Cloud Backup, które doskonale „rozumie” działanie takich aplikacji Office 365, jak SharePoint, czy Teams i potrafi z nimi współdziałać.
Wszystko to oznacza, że firma Barracuda stworzyła w pełni zarządzaną usługę kopii zapasowych SaaS z chmury do chmury dla wszystkich danych Office 365. Działa ona całkowicie w chmurze, więc nie ma żadnego oprogramowania ani sprzętu, którym można by zarządzać lub aktualizować. Dostajemy pełną, szczegółową ochronę danych Exchange, OneDrive, SharePoint i Teams dzięki pobieraniu do punktu w czasie oraz tworzeniu kopii zapasowych zaplanowanych i na żądanie. Dane są poddawane deduplikacji i kompresowane, aby zmaksymalizować wydajność pamięci masowej i zminimalizować okno tworzenia kopii zapasowych.
Dzięki 6000 serwisów, które są dostępne na platformie Microsoft Azure, Barracuda jest lepiej niż kiedykolwiek wcześniej przygotowana do tworzenia dodatkowych usług przeznaczonych do tworzenia kopii zapasowych w chmurze usługi Office 365, aby pomóc klientom w zarządzaniu i zabezpieczaniu danych w najlepszy sposób.
Poznaj rozwiązanie Barracuda Backup i Cloud-to-Cloud Backup podczas naszego webinarium, które odbędzie się już 18 maja 2021 roku!
Kliknij tutaj, aby przejść na stronę wydarzenia.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o rozwiązaniach Barracuda.
Źródło: www.blog.barracuda.com
Autor: Phil Maynard (Barracuda Networks)