5 zasad bezpieczeństwa skrzynek pocztowych
Data publikacji: 09.02.2023
Jak wynika z raportu firmy Verizon, w 2022 roku ataki typu phishing okazały się być przyczyną niemal 20% naruszeń danych w organizacjach, a wiadomości e-mail pozostały jednym z głównych wektorów złośliwych ataków.
Pamiętaj, że konsekwencje ataku na skrzynki odbiorcze Twojej firmy mogą okazać się bardzo kosztowne, dlatego jeżeli jeszcze nie podjąłeś kroków w celu ich ochrony – nadszedł najwyższy czas, aby to zmienić.
Poznaj 5 podstawowych kroków do bezpiecznej skrzynki odbiorczej:
1. Zadbaj o efektywne bramki pocztowe
Zatrzymywanie spamu to pierwszy krok, bez którego próba utrzymania bezpieczeństwa najprawdopodobniej okaże się fiaskiem. Jeżeli tego nie zmienisz, użytkownicy nadal będą zalewani falami niezabezpieczonych wiadomości e-mail.
Zapewnienie skutecznej i bezpiecznej bramki poczty e-mail, która blokuje większość spamu, to pierwsze zadanie dla Twojej firmy.
2. Wykorzystaj multiskanowanie chroniące przed złośliwym oprogramowaniem
Większość bezpiecznych bram pocztowych ma zainstalowany silnik chroniący przed złośliwym oprogramowaniem, który skanuje przychodzące wiadomości w poszukiwaniu zagrożeń. Jednak jak się okazuje, jeden silnik to za mało. Zagrożeń jest zbyt wiele, a liczba nowych stale rośnie.
Właśnie dlatego multiskanowanie lub jednoczesne skanowanie za pomocą wielu silników chroniących przed złośliwym oprogramowaniem jest najlepszym rozwiązaniem, zwłaszcza w przypadku poczty e-mail. Według badań przeprowadzonych przez firmę OPSWAT przy 4 silnikach wykrywanych jest 88,7 % zagrożeń, a przy 20-stu wskaźniki wykrywalności sięgają 99,4% ! Ponadto rozwiązania do multiskanowania szybciej wykrywają nowe zagrożenia.
3. Implementuj oczyszczanie danych (rozbrajanie i rekonstrukcja zawartości)
Silniki chroniące przed złośliwym oprogramowaniem nie wyłapią wszystkiego. Wykorzystanie typowych dokumentów do ukrywania złośliwych skryptów, makr lub hiperłączy jest powszechne. Możesz zneutralizować złośliwe załączniki za pomocą rozwiązania do rozbrojenia i rekonstrukcji treści (oczyszczania danych), które rozkłada i rekonstruuje potencjalnie niebezpieczne pliki, usuwając niezabezpieczone obiekty w procesie, zachowując jednocześnie użyteczność pliku.
4. Szkol użytkowników
Szkolenie pracowników Twojej organizacji w zakresie bezpieczeństwa to priorytet. Użytkownicy powinni wiedzieć, jak rozpoznawać niebezpieczne wiadomości e-mail, rozpoznawać wiarygodne źródła oraz osobiście potwierdzać duże żądania (takie jak transakcje finansowe).
Równie ważna jest potrzeba ustawiania silnych haseł. Słabe, łatwe do odgadnięcia hasła znacznie ułatwiają przestępcom przeprowadzanie ataków phishingowych przy użyciu zainfekowanego konta e-mail.
5. Umożliwiaj użytkownikom łatwe raportowanie phishingu
Zapewnij użytkownikom możliwość łatwego informowania o problemach. Pozwoli to specjalistom sprawującym nadzór nad cyberbezpieczeństwem w Twojej firmie przeprowadzenie badań i obserwacji w większym zakresie. Utwórz dedykowany adres e-mail, na który użytkownicy będą mogli przesyłać wiadomości e-mail podejrzane o phishing — lub jeszcze lepiej znajdź wtyczkę, która umożliwia użytkownikom zgłaszanie phishingu jednym kliknięciem.
Zapewni to wczesne wykrycie ukierunkowanej kampanii typu spear phishing, a także umożliwi specjalistom ds. bezpieczeństwa wgląd w rodzaje zagrożeń, przed którymi stoją.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o OPSWAT MetaDefender Email Security.
MetaDefender Email Security jest dostępny zarówno jako usługa w chmurze, jak i lokalnie.
Źródło: https://www.opswat.com/blog/top-5-ways-keep-email-inboxes-secure